مقالات

مشخصات و کاربرد اسلب چینی الیگودرز

مشخصات و کاربرد اسلب چینی الیگودرز

سنگ اسلب الیگودرز، پرفروش ترین سنگ ساختمانی در بازارهای داخلی می باشد. این محصول به لحاظ کیفیت و کارایی در دنیا حرف اول را می زند؛ زیرا ترکیبات این سنگ با سایر نمونه های مشابه بسیار متفاوت است. این سنگ از کانی های مختلفی نظیر: کوارتز، هماتیت، پیریت، سیمونیت و گرافیت تشکیل شده است. این سنگ طبیعی دارای نقوش و رگه های بسیار جذاب و زیبایی است؛ بنابراین در بسیاری از فعالیت های ساختمانی تزئيني می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. سنگ اسلب الیگودرز، نقطه اوج کیفیت را معنا بخشیده است؛ زیرا این محصول از مقاومت لازم برخوردار است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با مشخصات و کاربرد اسلب چینی الیگودرز آشنا شوید و دلایل محبوبیت آن را کشف کنید. پس با ما همراه باشید تا سفری به دل این سنگ باشکوه داشته باشیم.

بررسی دقیق کاربرد سنگ چینی الیگودرز

کاربرد سنگ اسلب چینی الیگودرز

کاربرد اسلب چینی الیگودرز گسترده است و تنها به کفپوش و دیوارپوش محدود نمی‌شود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای اسلب چینی الیگودرز اشاره می‌کنیم:

  • کفپوش و دیوارپوش داخلی و خارجی: استحکام و مقاومت این سنگ، آن را برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی با ترافیک بالا مناسب می‌سازد.
  • صفحه کابینت و پیشخوان: سطح صاف و صیقلی چینی الیگودرز، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای صفحه کابینت آشپزخانه، حمام، و سایر فضاها تبدیل کرده است.
  • سنگ‌فرش محوطه و راه پله: مقاومت این سنگ در برابر شرایط جوی، آن را برای استفاده در محوطه و راه پله‌ها مناسب می‌سازد.
  • دیوارپوش شومینه: جلوه خاص و زیبای این سنگ، می‌تواند به عنوان دیوارپوش شومینه، گرما و صمیمیت بیشتری به فضای خانه شما ببخشد.
  • باکس پله: استفاده از اسلب چینی الیگودرز در باکس پله، نه تنها به زیبایی آن می‌افزاید، بلکه به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش و ضربه، برای این قسمت که تردد زیادی دارد، مناسب است.

آشنایی کامل با انواع اسلب الیگودرز

آشنایی کامل با انواع اسلب الیگودرز

برخلاف تمامی باورهای رایج این سنگ اسلب، نمونه های مختلفی دارد. همچنین خواص فیزیکی نمونه های مختلف یکسان است. انواع سنگ اسلب الیگودرز، به لحاظ رنگ و طرح فقط با یکدیگر تفاوت دارند. شما بر اساس بودجه نهایی و طرح انتخابی می توانید بهترین نوع سنگ اسلب را خریداری کنید. نمونه های مختلف این سنگ، به لحاظ سورت و ضخامت تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند. انواع سنگ اسلب الیگودرز، دارای دانه های بلوری بسیار زیبا و خاصی هستند. در حال حاضر اغلب نمونه های مختلف این سنگ در فروشگاه های داخلی موجود هستند. این سنگ چینی به صورت خام استخراج می شود؛ در نهایت پس از فرآوری آماده عرضه خواهد شد.

انواع سنگ اسلب الیگودرز

برخی از نمونه های پرفروش سنگ اسلب الیگودرز موجود در بازار ایران شامل موارد ذیل هستند:

۱- سنگ اسلب چینی سفید

این سنگ از ساب پذیری بسیار بالایی برخوردار می باشد. همچنین این محصول در برابر خط و خش مقاومت لازم را از خود نشان می دهد. سنگ اسلب چینی سفید در هر محیطی، زیبایی حداکثری را به وجود می آورد. این سنگ دارای تم رنگی سفیدی است و معمولا دارای رگه های توسی رنگی می باشد. سنگ اسلب چینی سفید در طراحی داخلی کاربرد گسترده تری دارد؛ زیرا محیط داخلی را بزرگ تر نشان می دهد. این محصول استحکام بسیار بالایی دارد و در قسمت کف و سقف سازه های ساختمانی قابل استفاده می باشد.

۲- سنگ اسلب چینی الیگودرز مشکی:

یکی از دیگر نمونه های پرفروش و محبوب این محصول در بازار، سنگ اسلب چینی مشکی می باشد. این سنگ اسلب جذب آب بسیار پایینی دارد و تراکم محصول کاملا بالا می باشد. این سنگ اسلب چینی، در برابر نور خورشید مقاوم است و به راحتی دچار تغییر رنگ نمی شود. اشعه های مضر نور خورشید، هیچ گونه تاثیر منفی روی این سنگ نمی گذارند.

۳- سنگ اسلب چینی الیگودرز دانه درشت:

اغلب در محیط های بزرگ، برای خلق زیبایی بیشتر از سنگ اسلب چینی دانه درشت استفاده می شود. این سنگ، دارای رگه هایی زیبا و منتظم می باشد. این محصول کاملا بافت یکدستی دارد و نمونه های با کیفیت گوشه های سالم و گونیا شکلی دارند.

قیمت اسلب الیگودرز در اصفهان کاملا مناسب و ارزان است. شما برای خرید انواع سنگ اسلب چینی الیگودرز در تیراژ مختلف و با ابعاد گوناگون می توانید گروه کارخانجات و معادن فتح سپاهان را انتخاب کنید. تمامی شعب فعال این گروه تولیدی با قیمت باورنکردنی این سنگ اسلب چینی را به فروش می رسانند. اگر قصد خرید سنگ اسلب چینی با کیفیت و مرغوب را دارید؛ حتما از طریق شعب فعال این گروه تولیدی ثبت سفارش خود را انجام دهید.

مشخصات کلی انواع سنگ اسلب چینی الیگودرز:

مشخصات کلی انواع سنگ اسلب چینی الیگودرز

این محصول جزء با کیفیت ترین سنگ های کریستالی موجود در بازار ایران است. به طور کلی انواع مختلف این سنگ، از مشخصات یکسانی برخوردار هستند. شما در صورت خرید این سنگ می توانید از چنین ویژگی های منحصر به فردی برخوردار شوید. در حال حاضر بیشتر از سنگ اسلب چینی یکپارچه در پروژه های مختلف ساختمانی استفاده می شود.

  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف: تخلخل مناسب این سنگ، سبب شده تا در برابر رطوبت، سرما و گرما از خود مقاومت نشان دهد.
  • مقاومت سایشی بالا: این سنگ در برابر خط و خش بسیار مقاوم بوده و به مرور زمان دچار فرسایش نمی‌شود.
  • مقاومت حرارتی بالا: تراکم داخلی بالا، این سنگ را به یک عایق حرارتی مناسب تبدیل کرده است.
  • وزن کم: نصب و استفاده از این سنگ به دلیل وزن کم، آسان و راحت است.
  • مقاومت فشاری بالا: این سنگ در برابر فشار و بارهای سنگین، مقاومت بالایی دارد.
  • رنگ منحصر به فرد: سنگ اسلب چینی الیگودرز، رنگی خاص و چشم‌نواز دارد که به زیبایی هر فضایی می‌افزاید.
  • طرح متفاوت: طرح‌های متنوع این سنگ، به شما امکان انتخاب طرحی متناسب با سلیقه خود را می‌دهد.
  • ضخامت بالا: ضخامت بالای این سنگ، آن را برای استفاده در مکان‌های مختلف مناسب می‌کند.
  • ظاهر روشن و یکدست: برخلاف سنگ‌های مشابه، این سنگ ظاهری روشن و یکدست دارد.

معایب استفاده از اسلب چینی الیگودرز: نکاتی که باید بدانید

معایب استفاده از ایلب چینی الیگودرز: نکاتی که باید بدانید

همانطور که هر سنگی مزایا و معایب خاص خود را دارد، چینی الیگودرز نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از معایب این سنگ عبارتند از:

  • نیاز به ساب‌زنی و پولیش دوره‌ای: برای حفظ زیبایی و درخشش این سنگ، لازم است به طور دوره‌ای ساب‌زنی و پولیش شود.
  • احتمال لغزندگی: سطح صیقلی این سنگ می‌تواند در صورت خیس شدن لغزنده باشد.
  • وزن سنگین: وزن سنگین اسلب چینی الیگودرز، حمل و نقل و نصب آن را دشوارتر می‌کند.

نگهداری و نظافت اسلب چینی الیگودرز

برای حفظ زیبایی و طول عمر اسلب چینی الیگودرز، لازم است به طور منظم نظافت شود. برای نظافت این سنگ می‌توانید از شوینده‌های ملایم و آب استفاده کنید. از شوینده‌های اسیدی و قوی که به سطح سنگ آسیب می‌رسانند، استفاده نکنید.

تفاوت اسلب چینی الیگودرز و ازنا

تفاوت اسلب چینی الیگودرز و ازنا از موارد مختلف می توان بررسی کرد که یکی از این موراد رنگ آنهاست که سنگ ازنا سفید با رگه‌های طوسی و مشکی و اسلب چینی الیگودرز سفید با رگه‌های مشکی از موارد دیگر می توان به
ساب‌پذیری بیشتر، شفافیت بیشتر، کریستالی‌تر، مقاومت بیشتر در برابر جذب آب، مناسب‌تر برای نما و داخلی ساختمان سنگ ازنا نسبت به الیگودرز اشاره کرد. برای دانستن تفاوت های بیشتر این دو سنگ می توانید به مقاله تفاوت سنگ ازنا و الیگودرز مراجعه نمایید.

جمع بندی

سنگ اسلب الیگودرز به لحاظ کیفیت و قیمت در دنیا حرف اول را می زند. این سنگ در برابر رطوبت، فشار، حرارت و اشعه های مضر نور خورشید کاملا مقاوم می باشد. این سنگ انواع مختلفی دارد؛ بنابراین شما بر اساس بودجه و نیاز خود می توانید خرید خود را ثبت کنید. این سنگ از درجه سختی قابل توجهی برخوردار می باشد؛ زیرا جزء سنگ های کریستالی مرغوب است. خرید این سنگ نیاز به بودجه بسیار زیادی ندارد؛ بنابراین با کمترین بودجه قادر به خرید این سنگ خواهید بود.

سوالات متداول

۱- سنگ الیگودرز چیست؟

سنگ الگودرز نوعی سنگ مرمریت است که در معادن استان لرستان استخراج می‌شود. این سنگ به دلیل زیبایی، استحکام و تنوع رنگی، به یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی در ایران تبدیل شده است.

۲- چه نوع سنگ‌هایی در الیگودرز استخراج می‌شوند؟

معادن الیگودرز تنوع بالایی از سنگ‌های مرمریت را در خود جای داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به سنگ‌های کرم، قهوه‌ای، سفید، مشکی و همچنین سنگ‌های چینی اشاره کرد.

۳- کاربرد اسلب چینی الیگودرز چیست؟

سنگ الیگودرز کاربردهای بسیار متنوعی در ساختمان‌سازی دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش
  • دیوارپوش
  • صفحه کابینت
  • پله و پاگرد
  • سنگ‌فرش محوطه

۴. سنگ الیگودرز از نظر ظاهری چه شکلی دارد؟

دارای نقوش و خطوط ریز نقش با پیش زمینه رنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *